Alle handler foretaget via denne hjemmeside foregår mellem kunden og

Brdr. D's Vinhandel
Rolighedsvej 9
1958 Frederiksberg C
CVR-nr 29424608

Ordrebekræftelse / Faktura

Alle ordrer bekræftes automatisk (per e-mail), og du vil indenfor 24 timer på hverdage modtage besked per e-mail, hvis der skulle være problemer med levering (restordre / udsolgte artikler).

Betaling

Vi accepterer følgende betalingskort: Dankort, VISA/Dankort, VISA, MasterCard

Brdr. D´s Vinhandel anvender en betalings-gateway fra QuickPay. Kommunikationen med denne betalingsløsning er testet og godkendt af PBS. Alle kortdata sendes krypteret.

Vi accepterer også MobilePay

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller 2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Vi accepterer følgende internationale betalingskort: VISA, MasterCard

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Afhentning

Bestillinger fra dvin.dk kan uden ekstra omkostninger afhentes i en af vores fire butikker på Østerbro, Frederiksberg eller Silkeborg. Kan typisk afhentes indenfor 2-4 dage

Levering

Vi leverer typisk inden for 1-3 dage. Varen leveres mellem kl. 08.00 og 16.00, har du ikke mulighed for at være hjemme, angiv da placering af leverancen; carport, måtte ved lejlighedens hoveddør etc. Det er altid på dit eget ansvar og for egen risiko at varen stilles.

Vi tilbyder følgende leveringsformer: Danske Fragtmænd omdeling privat, Danske Fragtmænd omdeling erhverv, samt levering til en af vores 4 butikker.

Ved levering til ikke-brofaste øer kan der forekomme længere leveringstid samt et ekstra leveringsgebyr.
Vi leverer kun i Danmark på ovennævnte betingelser, udenfor DK's grænser indhent info på leveringstid og pris.

Fragt

Fragttakster er indlagt i vores system, og du vil altid få fragten oplyst inden du bestiller. Du kommer aldrig til at betale mere end det af systemet beregnede.
Vi leverer udelukkende til Danmark med de angivne fragtrater, uden for DK's grænser, indhent venligst pris.

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via telefon eller mail (se informationer i bunden af siden) eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Aftalens indgåelse

I tilfælde af forsinkelse, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen.

Prisfejl 

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Returnering 

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Vin og spiritus.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

1.   Levering af alkoholholdige drikkevarer, hvor prisen blev fastsat ved købsaftalens indgåelse og levering først kan finde sted efter 30 dage, og hvor den faktiske værdi afhænger af markedskonjunkturer, som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på. (Forsalg/En Primeur)

2.   Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.

3.  Billetter til arrangementer og vinsmagninger er ikke omfattet af Fortrydelsesretten og penge betalt for billetter refunderes ikke.

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

  1. Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

Varens stand, når du sender den retur

Varen skal være i samme stand som ved modtagelse og i original emballage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Brdr. D's vinhandel
Rolighedsvej 9
1958 Frederiksberg

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse. (Tilføj eventuelt.: … mod forudgående aftale.)

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, herunder forkert opbevaring, kort- eller langvarigt. Dog følger reklamationen varens naturlige holdbarhed.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Brdr. D's vinhandel
Rolighedsvej 9
1958 Frederiksberg

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik 
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger, for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Brdr. D's Vinhandel og opbevares i henhold til vores persondata politik som du kan læse mere om her på siden.

Vores databeskyttelses repræsentant er Markedsføringsansvarlig, Frederik Clemensen som kan kontaktes direkte på fc@dvin.dk.

Som registreret hos Brdr. D's Vinhandel, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: fc@dvin.dk.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Marketingansvarlig Frederik Clemensen (fc@dvin.dk). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35

2500 Valby

www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr

Copyright-klager

Brdr. D's Vinhandel og dets partnere respekterer andres rettigheder. Hvis du mener, at dit arbejde er blevet kopieret på en måde der anfægter copyright, så e-mail din klage til os.

Handelsbetingelserne er senest opdateret 29.02.2024

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Dvin.dk
Rolighedsvej 9
1958 Frederiksberg

E-mail: mail@dvin.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:__________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Webordre nummer: ____________________________________________________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Indkøbskurv
Scroll to Top